تاثیر هدایای تبلیغاتی قبل از فروش

هدایای تبلیغاتی چیست و چه تأثیری بر جذب مشتری دارد؟ قبول کنید که همه‌ ی ما عاشق دریافت هدیه هستیم. تخفیف و هدیه هایی که دریافت می‌کنیم، حال‌مان را عوض می‌کند.

همین حال است که بازاریابان را به سمت تهیه و تدارک هدایای تبلیغاتی می‌برد. آنها از احساس ما نسبت به هدایای تبلیغاتی بهره می‌برند و کاری می‌کنند که بیشتر درباره‌ی محصول و برندشان صحبت کنیم.


هدایای تبلیغاتی قبل از فروش

وقتی شرکت‌های گوناگون برای اولین بار محصولی تازه را راهی بازار می‌کنند، معمولا نمونه‌هایی از محصول را به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. فرقی ندارد که این محصول جدید کیک باشد یا عطر، این ایده برای تمام محصولات مصرفی اجرایی است.

واقعیت این است که همه‌ی ما ،از محصولات رایگان خوشمان می آید و وقتی شرکت‌ها در قالب هدایای تبلیغاتی، محصولی را رایگان در اختیارمان می‌گذارند، برای یک‌ بار هم که شده آن را امتحان می‌کنیم.

اگر خوش‌مان آمد مصرف می کنیم و خرید را تکرار می‌کنیم و اگر نه، دور آن محصول را خط می‌کشیم.

پس این فکر بازاریابان در اهدای تبلیغات قبل از فروش بسیار هوشمندانه می باشد.

شرکت‌ها معمولا هدیه های تبلیغاتی‌شان را در اختیار مشتریانی که هدف‌گذاری کرده‌اند، قرار می‌دهند. این مشتریان در فروشگاه‌های مقصد و مورد نظر بازاریابان مشغول به‌خرید هستند و با اهدای یک نمونه ‌ی رایگان و سایر انواع هدایای تبلیغاتی با محصولات آشنا می‌شوند.


نمونه و بسته‌های کاملا رایگان از محصول

گاهی اوقات، برخی فروشگاه‌ها مانند آمازون، بسته ‌ای رایگان از محصولات مانند کتاب به مشتریان پیشنهاد می‌کنند.

شاید این گونه به ‌نظر برسد که این پیشنهاد قبل از آنکه تبلیغی برای فروش بیشتر باشد، باعث ضرر ناشر، نویسنده و سایت می‌شود، ولی باید این گونه بگوییم که اصلا این‌ طور نیست.

هدایای تبلیغاتیهدایای تبلیغاتی

تجربه ثابت کرده است که چنین ترفند تبلیغاتی ‌ای ، موجب می‌شود تا مخاطبان با مطالعه ‌ی بسته‌ ی رایگان درباره‌ی سایر آثار نویسنده کنجکاو شود و به‌دنبال تهیه محصولات بیشتری باشند.

این علاقه‌ی شکل‌گرفته در مخاطب، باعث می‌شود تا مشتریان به سمت خریدهای بعدی و بعدی پیش بروند.

برای مثال در آمازون این شیوه از هدایای تبلیغاتی معمولا برای کتاب‌های پرفروش انجام می‌شود و مخاطبان به دلیل جاذبه‌ی این آثار حتی پس از خروج‌شان از حالت هدیه و رایگان، آن را می‌خرند.

فروش کالاهای جانبی

گاهی‌ اوقات نیز شرکت‌ها با اهدای بُن تخفیف و یا محصول و کالاهایی به شکل نمونه و رایگان، باعث جذب مشتری به سمت فروشگاه‌ها می‌شوند.

وقتی مخاطب با پای خودش و تصمیم خودش به فروشگاه بیاید، کارکنان بخش فروش به آنها محصولات دیگری را نیز پیشنهاد می‌کنند و مشتریان را با اقلام مرتبط دیگر آشنا می‌کنند.

به عنوان مثال : فروشگاهی که به مشتریان بُن تخفیف خرید عطر خاصی را پیشنهاد می‌دهد با حضور مشتری برای دریافت این هدیه تبلغاتی در فروشگاه، پیشنهادهای متنوع دیگری نیز در اختیارش می‌گذارد.

یعنی به کمک هدایای تبلیغاتی، بازاریابان اقدامی مهم را به ‌ثمر می‌رسانند: باز کردن پای مشتری تا آخرین مقصد فروش.


ادامه این مقاله:

http://bit.ly/2tuUR8x


 مشاهده مقالات بیشتر 

۴۰ روش اصول فن بیان درهنگام برخورد با مشتری

۱۰ تکنیک روانشناسی برای مدیریت بازاریابی،افزایش فروش و مشتری

تقویت کسب ‌و کار در شرایط رکود اقتصادی

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

📍مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252

☎️تلفن تماس :۳۴۸۷۷۶۵۰ـ۰۵۱

☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین

www.amin-inst.ac.ir

 


telegram-128.png Instagram-logo-2016-01-128x128-1.png


/ 0 نظر / 130 بازدید